• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Taal
  3. Taalkunde
  4. Task-Based Language Teaching and Beyond: L2 Pragmatics Instruction for Young Learners

Task-Based Language Teaching and Beyond: L2 Pragmatics Instruction for Young Learners

Tomasz Róg
€ 213,95
+ 427 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book provides a groundbreaking exploration of how task-based language teaching (TBLT) can effectively develop second language (L2) pragmatic competence in young learners. Bridging the gap between TBLT and L2 pragmatics, this volume addresses critical issues in language education, offering insights into teaching key speech acts. Specifically, it compares the outcomes of TBLT with the traditional PPP framework in teaching L2 speech acts to Polish learners of L2 English aged 8 to 9. Chapter 1 deals with pragmatics and pragmatic competence, highlighting its importance in effective communication and language use in social contexts. It addresses L2 pragmatics, the development of L2 pragmatic competence, and the challenges in teaching and assessing this competence. Chapter 2 overviews TBLT, its theoretical foundations, practical implementation, and related empirical research. It discusses the cognitive-interactionist and sociocultural perspectives on L2 acquisition and the effectiveness of tasks. Chapter 3 reviews empirical research on using tasks in teaching L2 pragmatics, especially to young learners. Chapter 4 details the research methodology used in the study, including the context, participants, target speech acts, data elicitation instruments, and analysis procedures. Chapter 5 presents the results of the study. Chapter 6 discusses the findings, their pedagogical implications, and the limitations of the study. Chapter 7 offers conclusions. Rich with pedagogical implications, the volume is an essential resource for researchers and practitioners interested in task-based and task-supported teaching, L2 pragmatics, and innovative approaches to teaching young learners.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
412
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783031865657
Verschijningsdatum:
27/04/2025
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
784 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 427 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Suske en Wiske & Jommeke trakteren

Koop hun avonturen nu voor slechts € 5!
CADEAU
actie strips
CADEAU

Een goed verhaal is geld waard

Krijg nu een € 4 voucher bij elke aankoop vanaf € 40
CADEAU
Terugkeeractie
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-bookactie korting
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.