Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
« Vivre ici, c’est accepter d’être extérieur, accepter que quelque chose ne soit pas résumable à soi-même. Avoir une attitude détachée. » Être étranger en général, être étranger partout, et trouver à Tanger le lieu privilégié pour « être étranger ». Avec, parcourant le livre, un certain nombre de figures emblématiques : celles de ces étrangers par définition que sont les artistes. Paul et Jane Bowles, surtout, mais aussi Henri Matisse, Eugène Delacroix, Brion Gysin, Roland Barthes, Jean Genet... Il n’y a pas de considérations correctement sociologiques ou ethnographiques dans ces pages. Les Marocains sont pratiquement absents de ce livre. Ils sont les héros de livres à venir, des livres qui seront écrits dans un Tanger qui sera complètement le leur. La foule est absente. "Tanger s’il y a lieu" n’est que le récit, daté (1986), de quelques saisons passées au milieu d’une principauté du vide.