• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Taken by Storm

The Media, Public Opinion, and U.S. Foreign Policy in the Gulf War

€ 50,95
+ 101 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In the most comprehensive study of the media and foreign policy, twenty distinguished scholars and analysts explain the role played by the mass media and public opinion in the development of United States foreign policy in the Gulf War.

Tracing the flow of news, public opinion, and policy decisions from Sadam Hussein's rise to power in 1979, to the Iraqi invasion of Kuwait, through the outbreak and conclusion of the war, the contributors look at how the media have become key players in the foreign policy process. They examine the pre-war media debate, news coverage during and after the war, how the news-gathering process shaped the content of the coverage, and the media's effect on public opinion and decision makers. We see what goes on behind the scenes in the high tech world of political communication, and are confronted by troubling questions about the ways the government managed coverage of the war and captured journalists at their own news game.

Taken by Storm also examines more general patterns in post-Cold war journalism and foreign policy, particularly how contemporary journalistic practices determine whose voices and what views are heard in foreign policy coverage. At stake are the reactions of a vast media audience and the decision of government officials who see both the press and the public and key elements of the policy game.

The first book to fully integrate our understanding of the news business, public opinion, and government action, Taken by Storm transcends the limits of the Gulf War to illuminate the complex relationship between the media, the public, and U.S. foreign policy in the late twentieth century.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
328
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780226042596
Verschijningsdatum:
3/10/1994
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 228 mm
Gewicht:
430 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 101 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
WEDSTRIJD

Alleen in onze winkels: koop een boek en win een boekenfeest bij je thuis

Jij kiest welke topauteur misschien bij jou over de vloer komt!
WEDSTRIJD
Win een boekenfeest bij je thuis
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.