Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Taaldidactiek voor basisonderwijs en eerste graad secundair
Dit handboek voor taaldidactiek behandelt de taalontwikkeling van alle kinderen in de basisvorming, ongeacht hun moedertaalachtergrond, vanaf de peuterleeftijd tot en met de eerste graad van het secundair onderwijs. In het boek komen alle essentiële onderdelen van het curriculum aan bod: luisteren, spreken, lezen, schrijven, taalbeschouwing... Elk hoofdstuk bespreekt de relevante ontwikkelingsdoelen en/of eindtermen. Het schetst de wijze waarop de kennis, vaardigheden, houdingen bij kinderen tot ontwikkeling komen en de moeilijkheden die daarbij kunnen optreden. Telkens worden de belangrijkste pedagogische en taaldidactische knelpunten belicht. Bovendien zijn er in elk hoofdstuk één of meerdere inspirerende voorbeelden van goede taaldidactiek over het betreffende onderdeel van het curriculum taal opgenomen. Dit handboek is in de eerste plaats bedoeld voor studenten en docenten uit de lerarenopleiding lager onderwijs, kleuteronderwijs en lager secundair onderwijs en uit verwante opleidingen zoals logopedie en ergotherapie, onderwijskunde, pedagogiek en schoolpsychologie. Er is gestreefd naar een evenwicht tussen theoretische onderbouwing en praktijknabijheid, en tevens naar een goede balans tussen gerichtheid op de Vlaamse onderwijscontext en aansluiting bij internationale ontwikkelingen.