Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Zur Entwicklung von Koppelrastgetrieben benötigt man geeignete Koppel- kurven. Einfach zu übersehen und zur Ableitung guter Rasten besonders geeignet sind die symmetrischen Koppelkurven der Kurbelschwinge und der Doppelkurbel. Es erschien daher notwendig, aus den Daten solcher symme- trischer Koppelkurven auch kurz diejenigen bei nicht drehfähigen Gelenk- getrieben zusammenzustellen. Die Ergebnisse sind im folgenden Text und in zahlreichen Kurventafeln zusammengestellt. Beim Aufzeichnen der Koppelkurven war ein am Lehrstuhl für Getriebelehre entwickelter Koppelkurvenzeichner besonders angenehm. Über diesen soll später gesondert berichtet werden. Dem Herrn Kultusminister sei für die Unterstützung bei der Durchführung der vorliegenden Untersuchungen besonders gedankt. Aachen, im Juli 1961 Die Verfasser Seite 3 1 i e d e run g G 1 - gleichschenklige Kurbelschwinge s. Die 1 - - s. 1.1 Die Ortskurve k 1 - s - - S. 8 1 .2 Die Hubgröße - - - - - - - - 11 Sonderfälle S. 1.3 - - - - - - - - s. 13 1.4 Krümmungsverhältnisse - - - - Stellung I s. 13 1.41 - - - - - - - - - - 1.42 Stellung 11 s. 14 - - - - Die Wendekreisdurchmesser s. 14 1.43 - - - - Die Kr'Ümmungsradien s. 15 1.44 - - - - - 16 Beispiele . . s. 1.5 - - - - Gegebener Hub s. 16 1. 51 Sonderfall der sechspunktigen Geradführung s.