Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This thesis examines the persistent influence of Gothic fiction upon the works of Percy Bysshe Shelley throughout his career, beginning with its obvious manifestations in his early novels and the Victor and Cazire poems, and proceeding to trace its continued presence throughout the major works. Particular emphasis is placed on the use of this trope within depictions of love and sexuality - a conjunction which may be traced from the poet's juvenile period right through to 'The Triumph of Life' - and it is argued that in spite of repeated efforts to imagine a redemptive system of sexual ethics (most comprehensively attempted in the Platonic commentary 'A Discourse On the Manners of the Antient Greeks Relative to the Subject of Love'), Shelley is never entirely able to reject his psychological scepticism which the Gothic - with its depictions of morbid and sadistic sexuality - embodies.