Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Subjectivity and Identity is a philosophical and interdisciplinary study that critically evaluates critically the most important philosophical, sociological, psychological and literary debates on subjectivity and the subject. Starting from a history of the concept of the subject from modernity to postmodernity - from Descartes and Kant to Adorno and Lyotard - Peter V. Zima distinguishes between individual, collective, mythical and other subjects.
Most texts on subjectivity and the subject present the topic from the point of view of a single discipline: philosophy, sociology, psychology or theory of literature. In Subjectivity and Identity Zima links philosophical approaches to those of sociology, psychology and literary criticism. The link between philosophy and sociology is social philosophy (e.g. Althusser, Marcuse, Habermas), the link between philosophy and literary criticism is aesthetics (e.g. Adorno, Lyotard, Vattimo). Philosophy and psychology can be related thanks to the psychological implications of several philosophical concepts of subjectivity (Hobbes, Stirner, Sartre).