Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This research is concerned with nature and aerodynamic behaviour of cricket ball in flight. Here aerodynamic characteristics of a cricket ball with a mass of 156 gm and approximate diameter of 70 mm are determined. A sample cricket ball was fixed with a shaft in a wind tunnel. The aerodynamic characteristics have been analyzed by varying the rotational rpm of the cricket ball, where the axis of rotation for seam and shaft are same and the pressure difference between the upper and the lower surface of the cricket ball are determined using static manometer. In addition some experimental works have been carried out and verified by comparing with those of the results obtained numerically. The upward pressure, that creates lift, has increased almost linearly with the increase of ball position angle to approximately 15 to 30 degree and it also decrease with increase of ball rotational speed. Finally some conclusions have been drawn on the basis of the experimental result.