Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
By the middle of the nineteenth century, the goal of the North-West Passage had claimed the lives of many explorers, yet the disappearance of the expedition led by Sir John Franklin occasioned the greatest response. Naval officer Sherard Osborn (1822-75) took part in the search mission of 1850-1 under Horatio Thomas Austin. Osborn was appointed to command the Pioneer, one of two steam tenders on the voyage. This was the first time such vessels had been deployed in the punishing conditions of the Arctic. Such was their success in cutting through ice and navigating the treacherous waters that similar models were later adopted by the whaling fleet. The present work, first published in 1852, gives a compelling account of the hardships of the expedition, which was successful in its surveying work and confirmed that Franklin had not been lost in Baffin Bay.