• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Strategic Creativity

How to Shape the Future to Change the Present

Simon Grand, Christoph Weckerle
Hardcover | Engels
€ 33,95
+ 67 punten
Pre-order nu, verschijnt op 05/01/2026
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

A visionary guide for organizations to harmonize the deep interplay between strategy and creativity

Strategic Creativity is the first book to address creativity from a strategic perspective. It discusses, through examples and theoretical reflection, how strategic thinking enables creative solutions--and why it is mistaken to conceptualize creativity and strategy as opposites. It argues that to change the present, we need to learn how to shape the future by embracing uncertainty and openness as an opportunity to create something new.

This book invites readers to engage with key questions surrounding how we live our lives, pursue our endeavours, and shape the future, proposing a model that applies to both individual practice and the larger whole. Core topics explored in this book include:

  • The strategic importance of practices in acting creatively and ensuring creative practices succeed by designing strategically
  • Establishing creative enterprises to help organizations move forward, such as by inventing "positive economies"
  • Changing perspectives in curatorial strategies, connecting spheres through entrepreneurial strategies, and bringing worlds together through diplomatic strategies

Strategic Creativity earns a well-deserved spot on the bookshelves of artists, designers, researchers, entrepreneurs, and business leaders in creative organizations, political movements, and beyond seeking to act seriously yet playfully, ambitiously yet modestly, and seamlessly merge two dynamic concepts for a clear competitive advantage.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
224
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781394364688
Verschijningsdatum:
28/10/2025
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 67 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Suske en Wiske & Jommeke trakteren

Koop hun avonturen nu voor slechts € 5!
CADEAU
actie strips
CADEAU

Een goed verhaal is geld waard

Krijg nu een € 4 voucher bij elke aankoop vanaf € 40
CADEAU
Terugkeeractie
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-bookactie korting
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.