• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Stillmoving

Jon Inge Faldalen
Boek
€ 275,45
+ 550 punten
Pre-order nu, verschijnt op 19/02/2026
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This two-volume work explores a static long take, termed a still Einstellung, as well as coexistent still and moving imagery by Lumière, Welles and the MPEG compression codec, to contemplate the kind of image it generates.

Jon Inge Faldalen's volumes are a theoretical exploration of the concept of Einstellung. The author keeps the original German term, capitalizing on the ambiguity inherent in this type of image phenomenon; in this case, the long take, or at least a continuous unbroken take, effected by an immobile camera whose captured content could potentially contain perceptible movements produced by entities within the composition framed. The author embraces neologisms in order to capture specific aesthetic-technical phenomena more accurately than has hitherto been possible.

Stillmoving I is a film theoretical exploration of the concept of Einstellung. The author asks whether this image is a still image, or a moving image, or both, or neither, or, finally, what Faldalen terms stillmoving. Underlying these deliberations is the question of how cinema represents or mediates stillness. It unfolds over three chapters that examine the concept of still Einstellung in relation to slow cinema scholarship throughout the last two decades, in relation to approaches referred to as stillmoving scholarship, and in relation to reflections and shadows.

Stillmoving II continues the work of the first volume, exploring the concept of Einstellung through a small set of specific case studies, including Louis Lumière's Quai de l'Archevêché (Lumière operator, 1896), André Bazin's analysis of the kitchen scene in The Magnificent Ambersons (Orson Welles, 1942), and James Benning's Stemple Pass (2012), as well as what the author calls "digital imagenesis," which concerns the MPEG compression codec.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9798765129012
Verschijningsdatum:
19/02/2026
Uitvoering:
Boek
Afmetingen:
25 mm x 25 mm
Gewicht:
453 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 550 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
ACTIE

Nu 10% korting

op onze must-reads
ACTIE
Must-reads met 10% korting
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-bookactie korting
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.