Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Für das Lernen im Themenbereich "Sterben und Tod" stellt sich die Frage nach der Übertragbarkeit von Phasenmodellen der Krisenverarbeitung auf das Lerngeschehen. In der Auswertung von Seminarbeobachtungen weist die vorliegende Untersuchung nach, dass es deutliche Parallelen zwischen der Krisenverarbeitung und dem Lernen in einer entsprechenden Thematik gibt. Durch den Lernprozess sollen Menschen zu mehr Autonomie und Kompetenz gegenüber Sterben und Tod gelangen. Die Notwendigkeit dieses Lernens ergibt sich eindrucksvoll durch einen Literaturbericht aus Philosophie, Theologie, Psychologie, Soziologie und Erwachsenenbildung.