Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
English summary: Laszlo Moholy-Nagy (1895-1946) was the first to recognize and activate the educational potential of the photogram. This is the first study of his photogram pedagogy and its significance in art history. As a result of his efforts to understand painting as an art that consists not of pigments but of light, Moholy-Nagy developed the photogram into a new main form of avant-garde practice. German description: Laszlo Moholy-Nagy (1895-1946) erkannte und aktivierte erstmals das padagogische Potenzial des Fotogramms. Vorgelegt wird die erste Untersuchung seiner FotogrammPadagogik und ihrer kunsthistorischen Bedeutung. Als Ergebnis seiner Bemuhungen, Malerei als eine Kunst zu verstehen, die nicht aus Pigmenten, sondern aus Licht besteht, entwickelte MoholyNagy das Fotogramm zu einer neuen Hauptform der AvantgardePraxis. Beim Ubergang der optischen Kunste zu den optischen Medien nimmt das Fotogramm eine Sonderstellung ein: Es kontrastiert als rein indexikalisches Medium alle kamerabasierte Fotografie, die einen mimetischen Effekt forciert und den Ubergang in die Sprache vollzieht.