Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Starstruck

The Business of Celebrity

Elizabeth Currid-Halkett
Paperback | Engels
€ 33,45
+ 66 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The author of The Warhol Economy asks how does celebrity work and why do we care about some people more than others? What is celebrity? Why is it such a dominant force in our culture? And why do we seem preoccupied with it now more than ever?

Celebrity--our collective fascination with particular people--is everywhere and takes many forms, from the sports star, notorious Wall Street tycoon, or film icon, to the hometown quarterback, YouTube sensation, or friend who compulsively documents his life on the Internet. We follow with rapt attention all the minute details of stars' lives: their romances, their spending habits, even how they drink their coffee. For those anointed, celebrity can translate into big business and top social status, but why do some attain stardom while millions of others do not? Why are we simply more interested in certain people?

Elizabeth Currid-Halkett presents the first rigorous exploration of celebrity, arguing that our desire to "celebrate" some people and not others has profound implications, elevating social statuses, making or breaking careers and companies, and generating astronomical dividends. Tracing the phenomenon from the art world to tabletop gaming conventions to the film industry, Currid-Halkett looks at celebrity as an expression of economics, geography (both real and virtual), and networking strategies.

Starstruck brings together extensive statistical research and analysis, along with interviews with top agents and publicists, YouTube executives, major art dealers and gallery directors, Bollywood players, and sports experts. Laying out the enormous impact of the celebrity industry and identifying the patterns by which individuals become stars, Currid-Halkett successfully makes the argument that celebrity is an important social phenomenon and a driving force in the worldwide economy.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
320
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780865478602
Verschijningsdatum:
25/10/2011
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
140 mm x 216 mm
Gewicht:
430 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 66 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Onze must-reads: hét eindejaarsgeschenk

Vul een gat in iemands lectuur
CADEAU
GDABD Must-read
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.