Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Against a background which included revolutionary changes in religious belief, extensive enlargement of dramatic styles and the technological innovation of printing, this collection of essays about biblical drama offers innovative approaches to text and performance, while reviewing some well-established critical issues. The Bible in the fifteenth and sixteenth centuries appears in a complex of roles in relation to the drama: as an authority and centre of belief, a place of controversy, an emotional experience and, at times, a weapon. This collection brings into focus the new biblical learning, including the re-editing of biblical texts, as well as classical influences, and it gives a unique view of the relationship between the Bible and the drama at a critical time for both.
Contributors are: Stephanie Allen, David Bevington, Philip Butterworth, Sarah Carpenter, Philip Crispin, Clifford Davidson, Elisabeth Dutton, Garrett P. J. Epp, Bob Godfrey, Peter Happé, James McBain, Roberta Mullini, Katie Normington, Margaret Rogerson, Charlotte Steenbrugge, Greg Walker, and Diana Wyatt.