Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Staging Memories, authors Abé Mark Nornes and Emilie Yeh present an updated study of Hou Hsiao-hsien's landmark contributions to Taiwanese and world cinema, with particular emphasis on A City of Sadness (Beiqing Chengshi), the winner of the Golden Lion award at the 1989 Venice Film Festival. Staging Memories is based on Narrating National Sadness, one of the first hypertext analyses in film studies, and its analysis is couched in a general history of Taiwan, the political massacre that A City of Sadness recreates, and the history of Taiwan New Cinema. This background information is crucial context for viewers, and one of the reasons teachers have long valued the hypertext version of the book. The body of the text analyzes Hou's style, representation of violence, and the complex manner in which he renders history in his oblique long-take style. The book ends with a chapter that examines a single sequence that unifies the various threads of the overall analysis.