Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book engages with the ongoing question of why many girls stop doing sport and physical activity in their teenage years. Previous research has found that many girls' disengagement from sport takes place despite their childhood enjoyment and that frequently these same women take up sport again as adults. Within these chapters, Sheryl Clark explores what it is about this period of time that persuades many girls to disengage from sports when their male peers continue to take part; why some girls continue to take part; and most importantly how girls understand this participation. She suggests that girls' participation in sport should be viewed as part of their ongoing constructions of 'successful girlhood' within a competitive schooling system and broader socioeconomic context.