Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Le centre vivant de toute l'oeuvre de Spinoza reside dans la relation radicalement iconoclaste qu'elle entretient avec la religion en vue de la destituer au profit de la Cause de la philosophie. On savait deja combien Spinoza soumet la religion a l'autorite civile, mais l'originalite de cet essai est de montrer que seule la philosophie doit s'approprier le desir du salut, de la beatitude et de la liberte , qui toujours anima Spinoza. En mettant en evidence quelle necessite relie les premieres Propositions de la deuxieme partie de l'Ethique (sur l'unicite originaire de l'ame-corps) a celles des dernieres de la cinquieme partie (en particulier sur l'eternite de l'ame), l'essai montre que cette paradoxale ontologie morale qu'est l'Ethique tient a la reconnaissance de la valeur absolue de notre existence singuliere corporelle. L'enigmatique cinquieme partie requiert ainsi la saisie de l'oeuvre entiere, de cette aventure philosophique que Spinoza vecut des ses premiers demeles ambivalents tant avec Descartes qu'avec la pensee medievale juive.