Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Misschien horen we het niet graag, maar voor heel wat leerlingen is de speeltijd tussen de lessen de grootste motivatie om naar school te gaan. Voor hen is die tijd belangrijker dan de traagzaam vorderende lessen. Want als de schoolbel rinkelt, kunnen ze de sturing weer zelf wat in handen nemen: een tijd van beweging na het lange stilzitten, een kans om met medeleerlingen te praten of te spelen, een gelegenheid om even stoom af te blazen.
De mogelijkheid tot spelen is ongetwijfeld een basisvoorwaarde voor de gezonde ontwikkeling van kinderen. Het is in die zin evident dat scholen ook dit aspect van de opvoeding ter harte nemen. Daarnaast is er het besef dat elke school via de vernieuwing van de speelplaats een antwoord biedt op uitdagingen zoals urbanisatie, klimaatverandering en duurzaamheid.
In dit boek bekijken we de invulling van de ruimte en de tijd die de school aan het spel van kinderen kan geven: de speelplaats en de speeltijd.