Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Speech act theory has been foundational in establishing pragmatics as an independent field of inquiry; yet, recent pragmatic research appears to have drifted away from the theoretical investigation of speech acts. This Element explores the reasons why this is so, focusing on the difference of perspective that emerges when the scope of the discipline is viewed through a narrow versus a broad lens. Following an overview of the initial exposition of speech act theory by Austin, it tracks its evolution, through subsequent Searlean and Gricean elaborations, to the currently received view. This view is then found to have diverged substantially from Austin's original vision, largely due to its alignment with the narrow conception of pragmatics. Against this backdrop, it is suggested that embracing the broad take on the discipline can allow for a reintegration of Austin's vision into the way we theorise about speech acts.