Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
LONGLISTED FOR THE NATIONAL BOOK AWARD FOR POETRY • FINALIST FOR THE KINGSLEY TUFTS POETRY AWARD • A powerful meditation on Blackness, beauty, faith, and the force of law, from the beloved award-winning author of Digest and Air Traffic
Elegant, profound, and intoxicating—Spectral Evidence, Gregory Pardlo’s first major collection of poetry after winning the Pulitzer Prize for Digest, moves fluidly among considerations of the pro-wrestler Owen Hart; Tituba, the only Black woman to be accused of witchcraft during the Salem witch trials; MOVE, the movement and militant separatist group famous for its violent stand-offs with the Philadelphia Police Department (“flames rose like orchids . . . / blocks lay open like egg cartons”); and more.
At times cerebral and at other times warm, inviting and deeply personal, Spectral Evidence compels us to consider how we think about devotion, beauty and art; about the criminalization and death of Black bodies; about justice—and about how these have been inscribed into our present, our history, and the Western canon: “If I could be / the forensic dreamer / . . . / . . . my art would be a mortician’s / paints.”