Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book investigates the meteoric rise of mobile webtoons - also known as webcomics - and the dynamic relationships between serialised content, artists, agencies, platforms and applications, as well as the global readership associated with them. It offers an engaging discussion of webtoons themselves, and what makes this new media form so compelling and attractive to millions upon millions of readers. Why have webtoons taken off, and how do users interact with them? Each of the case studies we explore raises interesting questions for both general readers and scholars of new media about how webtoons have become a modern form of popular culture. The book also addresses larger questions about East Asia's contributions to global popular culture and Asian society in general, as well as South Korea's rapid social and cultural transformation since the 1990s. This is a significant - and understudied - aspect of the new screen ecologies and their role in a new wave of media globalisation.