Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The essays in Sound Judgment span the full career of Richard Leppert, from his earliest to work that appears here for the first time, on subjects drawn from early modernity to the present concerning music both popular and classical, European and North American. Noted for his path-breaking interdisciplinary scholarship on music and visual culture, the collection includes key essays on music's visualization in art practices in virtually all visual media, including film. The fourteen essays comprising this volume demonstrate Leppert's many contributions to critical musicology, particularly in the areas of aesthetics as well as social and intellectual history, all of it grounded in a heterodox body of critical and cultural theory, with the work of Theodor W. Adorno particularly noteworthy. The collection is preceded by an introduction in which Leppert traces his intellectual development, defined in large part by the social, cultural, and political upheavals of the 1960s and their aftermath both in the academy and in society at large.