Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Diese Arbeit behandelt Ansa tze im Sound Design für Film, die fu r Sound Design in Computerspielen dienlich sein ko nnen. Es wird der "Forschungsfrage", welche mo glichen Ansa tze es fu r Sound Design im Film gibt, wie diese mit Sound Design in Computergames zusammenha ngen und wo die Gemeinsamkeiten und Unterschiede liegen, nachgegangen. Nach einer einleitenden Begriffskla rung wird die Tonspur in dokumentarischer und emotionaler Weise sowie Dynamik, Raum und Zeit aus der Filmtheorie behandelt. Fragen zum Habitus des Ho rens, (dem Erkennen von Gera uschen), soziale und kulturelle Verortung von Klangobjekten und Diegese/Off-Screen Sound komplettieren das 2. Kapitel. Im 3. Kapitel geht es um die Evaluierung/Bewertung dieser Erkenntnisse.