Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
One of the distinctive qualities of Solweig de Barry's painting is the balance between suggestion and formulation, conceptual distance and intuition, between representation and abstraction. The exhibition at the Kunstverein Heilbronn is the first extensive presentation of her work in an institution to date and includes works on canvas and a glass painting on the large window front of the Kunstverein. There are impressive examples over the centuries, such as the cathedrals of Chartres or Amiens, the Notre Dame du Ronchamp chapel by Le Corbusier or the stained glass windows by contemporary artists such as Gerhard Richter in Tholey or, more recently, Olafur Eliasson in Greifswald, to name but a few. What they all have in common, however, is that color and glass are firmly connected through the technical process of production. Solweig de Barry sought to find a way to realize this painting on glass panes in situ with paint that has the same translucent quality as classic glass art, because most commercially available paints applied to glass panes actually cast a grey or black shadow on the floor.