Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Sociology of Religion in America tells the story of the controversies involved in the development of a scientific specialty that often makes news in America. The evidence it presents runs contrary to the many myths about the field. Sometimes viewed by scholars as a backwater, actual evidence from the 1890s to the 1980s shows that sociology of religion had a steady presence in sociology all along. Seen as a force alien to religion by some, it was actually in a mutually supportive relationship with religious organizations.
Examining dissertations dating from 1895 to 1959 and scientific articles from the 1960s to the 1980s, Anthony J. Blasi discovers who the major sociologists of religion were and what they did. He traces the field's previously unknown tradition in community studies, the exigencies of the research institutes, and dramatic changes in the professional associations.