Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This 1922 publication asks the following questions regarding the nature of Soviet socialisation: how different are Soviet moral values from our own; how do their processes of socialisation differ from those we know in the West; could we learn from the Russian educational system; or are Soviet children simply indoctrinated with the beliefs of their political leaders? Felicity O'Dell analyses the moral content of the stories read by Russian primary school children and asks what values are taught and how they reflect ideology. She also looks at popular children's magazines and the way writers have portrayed the world for children in the USSR. The author asks how successfully the educational process instils the values of Soviet socialism. She documents how closely children's literature mirrors the development of Russian society, and draws conclusions relevant not just to the nature of Soviet society but also to the Western method of raising children.