Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This work examines the basic social-psychological problems that generate the need for social trust and other acculturation strategies. Social trust is examined within the context of competing social problem-solving tools. The authors analyze the problem of how social trust can be encouraged within a cultural context that favors other socialization strategies, particularly distrust. They look at the relation between social trust and risk communication, specifically how social trust might be used to transform public participation; from an ineffective formalist show into a creative, community-building, problem-solving process. The work distinguishes between two forms of social trust pertinent to our world today: pluralistic, which occurs within groups and is based on existing values, and cosmopolitan, which is an across-group phenomenon and is based on emerging values. Earle and Cvetkovich's study is the story of gradual movement from pluralistic to cosmopolitan social trust.