Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is designed for an undergraduate, one-semester course in experimental research, primarily targeting programs in sociology, political science, environmental studies, psychology, and communications. Aimed at those with limited technical background, this introduction to social science experiments takes a practical, hands-on approach. After explaining key features of experimental designs, Green takes students through exercises designed to build appreciation for the nuances of design, implementation, analysis, and interpretation. Using applications and statistical examples from many social science fields, the textbook illustrates the breadth of what may be learned through experimental inquiry. A chapter devoted to research ethics introduces broader ethical considerations, including research transparency. The culminating chapter prepares readers for their own social science experiments, offering examples of studies that can be conducted ethically, inexpensively, and quickly. Replication datasets and R code for all examples and exercises are available online.