Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Catholic restoration in England (1553-1558), led by Queen Mary Tudor and Cardinal Reginald Pole, has largely been regarded as violent and reactionary. However, recent studies suggest it involved constructive elements, particularly in clerical education, emphasising preaching over persecution. Pole, who was granted significant ecclesiastical authority, used his extensive network to advance reforms and appointed like-minded scholars to universities and church positions. This doctoral thesis examines the social network behind these reforms, using historical network analysis to understand how relationships shaped educational policies under Pole, Stephen Gardiner, and Mary Tudor.