Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
"Despite exalted notions of the author, writers work with the materials they find around them and try to hammer out some kind of new thing with bits of discursive wood lying around and rusty nails and old string and glue. What I am doing here might even be compared to a film-maker creating a documentary out of other people's bits of film and sound recordings, interspersed with some slight commentary. Editing as creative act!" From John Seed's 'Postface' to 'Brandon Pithouse' Smoke Rising is a documentary poem. Very much in the tradition of Charles Reznikoff's 'Testimony', it utilises oral sources to capture the speech - and perhaps the experience-of those who suffered the London Blitz. However, its elective affinities are also to Walter Benjamin's great unfinished 'Arcades Project': "to carry the principle of montage into history... to assemble large-scale constructions out of the smallest and most precisely cut components... to discover in the analysis of the small individual moment the crystal of the total event."