Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
De Sikorsky S-51 heeft als eerste helikopter in het naoorlogse Nederlandse burger-luchtvaartregister een uitzonderlijke levensloop gehad. Oorspronkelijk aangekocht ter bestudering van de technische- en bedrijfseconomische aspecten, die het toen nog onbekende en in de kinderschoenen staande vliegen met hefschroefvliegtuigen voor zowel de civiele als de militaire luchtvaart met zich meebracht. Deze PH-HAA en latere "Jezebel" hebben zich op een warme publieke belangstelling mogen verheugen. Dit was een logisch gevolg van een reeks van landelijke demonstraties en experimenten die met deze helikopter werden uitgevoerd.
Tijdens het tweede leven als marine hefschroef-vliegtuig (helikopter) oogstte het toestel grote bekendheid tijdens de februari-ramp in Zeeland. Dankzij het operationeel gebruik van dit hefschroefvliegtuig kon in Nederland de basis voor zowel de civiele als de militaire helikoptervliegerij worden opgelegd. De geschiedenis van deze belangwekkende wentelwiek werd voor het eerst in twee afleveringen van het maandblad "Luchtvaart" gepubliceerd. Beide artikelen, maar nu voorzien van meer achtergrondinformatie en bovendien aangevuld met een beschrijving van het ontstaan van de S-51, vormen de inhoud van dit mooie boek.