Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Alex Henshaw was awarded his private pilot's in 1932 and made a name for himself during the 1930s competing in the air races which were to popular at the time. At the start of World War Two he became a test pilot first for Vickers Armstrong but was then invited by Jeffrey Quill to test Spitfires at Eastleigh. In June 1940, Henshaw moved to the Castle Bromwich factory in Birmingham shortly afterwards becoming Chief Test Pilot there.
In the years that followed, he flew thousands of the Spitfires and Seafires which were built at the plant, sometimes test flying as many as 20 different aircraft in a single day. By the end of the war, 37,000 test flights had been made with Henshaw flying an estimated ten percent of all Spitfires ever built. It could be hazardous work and two test pilots working from Castle Bromwich were killed in crashes. Often flying in poor conditions and landing without aids of any kind, Henshaw's breathtaking acrobatic style and complete mastery of the aircraft were to save his life on several occasions.
This is a new impression of a classic book about a truly classic aircraft. Much has been written about the Spitfire but as the reviewer of Sigh for a Merlin in Pilot Magazine put it, 'If you only buy one Spitfire book, make this it.'