Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Teylers Museum was founded in 1784 and soon thereafter became one of the most important centres of Dutch science. The Museum's first director, Martinus van Marum, famously had the world's largest electrostatic generator built and set up in Haarlem. This subsequently became the most prominent item in the Museum's world-class, publicly accessible, and constantly growing collections. These comprised scientific instruments, mineralogical and palaeontological specimens, prints, drawings, paintings, and coins. Van Marum's successors continued to uphold the institution's prestige and use the collections for research purposes, while it was increasingly perceived as an art museum by the public. In the early twentieth century, the Nobel Prize laureate Hendrik Antoon Lorentz was appointed head of the scientific instrument collection and conducted experiments on the Museum's premises. Showcasing Science: A History of Teylers Museum in the Nineteenth Century charts the history of Teylers Museum from its inception until Lorentz' tenure. From the vantage point of the Museum's scientific instrument collection, this book gives an analysis of the changing public role of Teylers Museum over the course of the nineteenth century.