Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
I.B.Tauris in association with the Iran Heritage Foundation
One of the most prominent Muslim scholars and scientists of the medieval era, the Persian polymath Nasir al-Din Tusi (1201-1274) joined the Shi'a Nizari Ismaili community at a young age, as the armies of Genghis Khan poured across his homeland. In the course of a long and eminent career, first under the patronage of the Ismailis at the fortress of Alamut, and later with the conquering Mongols, he produced over 150 works on diverse subjects from theology and philosophy to mathematics and astronomy. His principal works on Ismaili doctrine, the Rawda-yi taslim (The Paradise of Submission) and the autobiographical Sayr wa suluk (Contemplation and Action), are already available in English translation by S J Badakhchani. In this volume, he offers new critical editions and translations of three shorter Ismaili works by Tusi, namely Aghaz wa anjam (The Beginning and the End), Tawalla wa tabarra (Solidarity and Dissociation), and Matlub al-mu'minin (Desideratum of the Faithful). In these three treatises, Tusi provides concise interpretations of key motifs in Ismaili doctrine, with special reference to the primordial nature of man, his earthly existence in relation to the imam, and his destiny in the hereafter.