Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Percy Bysshe Shelley, in the essay 'On Life' (1819), stated 'We live on, and in living we lose the apprehension of life'. Ross Wilson uses this statement as a starting point to explore Shelley's fundamental beliefs about life and the significance of poetry. Drawing on a wide range of Shelley's own writing and on philosophical thinking from Plato to the present, this book offers a timely intervention in the debate about what Romantic poets understood by 'life'. For Shelley, it demonstrates poetry is emphatically 'living melody', which stands in resolute contrast to a world in which life does not live. Wilson argues that Shelley's concern with the opposition between 'living' and 'the apprehension of life' is fundamental to his work and lies at the heart of Romantic-era thought.