Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Geoffrey Bullough's The Narrative and Dramatic Sources of Shakespeare (1957-75) established a vocabulary and a method for linking Shakespeare's plays with a series of texts on which they were thought to be based. Shakespeare's Resources revisits and interrogates the methodology that has prevailed since then and proposes a number of radical departures from Bullough's model. The tacitly accepted linear model of 'source' and 'influence' that critics and scholars have wrestled with is here reconceptualised as a dynamic process in which texts interact and generate meanings that domesticated versions of intertextuality do not adequately account for. The investigation uncovers questions of exactly how Shakespeare 'read', what he read, the practical conditions in which narratives were encountered, and how he re-deployed earlier versions that he had used in his later work.