Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book argues that a professional Elizabethan theatre company always contained one actor known as 'the clown'. Its focus is Will Kemp, clown to the Chamberlain's Men from 1594 to 1599 and famed for his solo dance from London to Norwich in 1600. David Wiles combines textual, theatrical and biographical lines of research in order to map out Kemp's career. He shows how Shakespeare and other dramatists made use of Kemp's talents and wrote specific roles as vehicles for him. He discerns a perpetual and productive tension between the ambitions of a progressive writer and the aspirations of a traditional actor whose art was rooted in improvisation. The book also describes the clown tradition in general, dealing with Kemp's inheritance from medieval theatre, with the work of Richard Tarlton, the great comic actor of the 1570s and 1580s, and with Kemp's successor, Robert Armin, who created the 'fool' parts in Shakespeare.