Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ausgangspunkt der vorliegenden Arbeit ist die unterschiedliche Behandlung von dramatischer Literatur in der Literaturwissenschaft und im Theater des englisch- und deutschsprachigen Raums. Am Beispiel der Royal Shakespeare Company wird gezeigt, inwieweit Ergebnisse der Shakespeare-Forschung ihren Eingang in die Shakespeare-Rezeption des Theaters gefunden haben. Die Inszenierungsgeschichte der Dramen Shakespeares wird bis in die Gegenwart verfolgt, die Begrifflichkeit der Theatersprache ('Werktreue', 'Aktualisierung') und die Regiepraxis von Shakespeare-Regisseuren wie Peter Brook, Trevor Nunn und Peter Hall werden einer kritischen Sichtung unterzogen.