Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Beginning by mapping out an overview of the expansion of elementary education in Britain across the nineteenth century, Andrew Murphy explores the manner in which Shakespeare acquired a working-class readership. He traces developments in publishing which meant that editions of Shakespeare became ever cheaper as the century progressed. Drawing on more than a hundred published and manuscript autobiographical texts, the book examines the experiences of a wide range of working-class readers. Particular attention is focused on a set of radical readers for whom Shakespeare's work had a special political resonance. Murphy explores the reasons why the playwright's working-class readership began to fall away from the turn of the century, noting the competition he faced from professional sports, the cinema, radio and television. The book concludes by asking whether it matters that, in our own time, Shakespeare no longer commands a general popular audience.