Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
During World War Two, many British writers and thinkers turned to Shakespeare in order to articulate the values for which their nation was fighting. Yet the cinema presented moviegoers with a more multifaceted Shakespeare, one who signalled division as well as unity. Shakespeare and British World War Two Film models a synchronic approach to adaptation that, by situating the Shakespeare movie within histories of film and society, avoids the familiar impasse in which the playwright's works are the beginning, middle and end of critical study. Through close analysis of works by Laurence Olivier, Leslie Howard, Humphrey Jennings, and the partners Michael Powell and Emeric Pressburger, among others, this study demonstrates how Shakespeare served as a powerful imaginative resource for filmmakers seeking to think through some of the most pressing issues and problems that beset wartime British society.