Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Contemporary accounts of Malay culture that focus on shamanism, dance, medicine and performance reveal only a partial view of Malay mysticism. However, given knowledge of the Malay martial art (silat) a more comprehensive understanding of Malay mysticism, religion, sorcery and magic becomes possible. Recognizing the silat master's (guru silat) role in Malay mysticism recon? gures the social anth- pology of Malay religion, sorcery and magic. Hence this account explores Malay mysticism, shamanism and sorcery from the perspective of silat, which may be considered as a kind of embodied war magic or warrior religion. Shadows of the Prophet: Martial Arts and Su Mysticism is based upon my d- toral dissertation (Farrer 2006b). Part I of the book, re ections, outlines the meth- ological and theoretical base of the research. Chapter 1 outlines the ? eldwork method of performance ethnography used to investigate a transnational silat organization called Seni Silat Haqq Melayu. This group are an offshoot of the Islamic Haqqani- Naqshbandi Su? Order headed internationally by Shaykh Nazim, and led in Sou- east Asia by a Malay Prince; H. R. H. Shaykh Raja Ashman. Readers who prefer to delve directly into the ethnographic materials may skip Chapter 2, which contains an extensive academic literature review of anthropological theories of art, embo- ment, magic, and performance read alongside Malay animism, shamanism, ritual and theatre.