Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Despite decades of feminist awareness and activism, women continue to be portrayed in outdoor advertising in a limited and sexist manner. The fact that in public space audiences are exposed to such images without choice, renders the issue an important public policy concern. Sex in Public utilises a large outdoor advertising data collection to examine the contemporary outdoor advertising landscape, documenting the routine portrayal of women as thin, white, young and idle. This book examines why such portrayals are concerning for feminists as well as for public policy, and explores the advertising self-regulation systems that facilitate the display of such images. This book criticises sexist outdoor advertising as a form of sexual harassment given that imagery often bearing very strong semblance to pin-ups which would be outlawed in a workplace are readily displayed in public space, reflecting a troublesome public policy double standard. Understanding sexist outdoor advertising as a form of sexual harassment is a new framework that Sex in Public offers to understand, critique and condemn such images.