Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Did 'sex education' actually exist in eighteenth-century France? Shaped by competing currents of religious dogma, atheist materialism and bourgeois morality, eighteenth-century France marked the beginning of what Michel Foucault called 'une fermentation discursive' on matters related to sex. But when we consult the educational theorists or philosophes of the time for their opinions on preparing a young person for life as a sexual being, we are met with a telling silence. Did an Enlightenment era that dared to make sex an object of discourse also dare to make it an object of pedagogy? Sex education in eighteenth-century France brings together specialists from a range of disciplines to address these issues. Using a wide variety of literary, historical, religious and pedagogical sources, contributors explore for the first time the nexus between sex and instruction. Although these two categories were publicly kept distinct, writers were effectively shaping attitudes and behaviours. Unraveling the complex system of rules and codes through which knowledge about sex was communicated, contributors uncover a new dimension in the practice of education in the eighteenth century.