Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Since capital punishment was such a hotly debated issue in Europe during the early nineteenth century, and since crime, trials, and executions provided ideal material for the melodrama that characterizes French Romanticism, several authors of the period naturally exploited the death penalty in their works. Severed Heads and Martyred Souls examines the Romantics' obsession with capital punishment, analyzing its literary treatment in texts by Hugo, Lamartine, Eugene Sue, Dumas the elder, Vigny, Balzac, Stendhal, and Nodier. The book explores the effects of death sentences on character and plot development, the language of the texts, and the overt or implicit moral and political messages of each author, and successfully demonstrates that reflecting upon the French Romantics' treatment of capital punishment is both important to understanding the Romantic movement, and instructive for current debate on the issue of capital punishment.