Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Drawing on an extensive range of new material--including theses, Waitangi Tribunal research, and oral-history projects--this study explores the ignored history of early colonial Maori children and their schools. In 1867, the study reveals, Parliament created a system of elementary schools for Maori as a temporary measure until they could be Europeanized. Despite criticism of the system, it lasted for 100 years and perpetuated the ideas that Maori were best suited for manual and domestic occupations--until a cultural renaissance in the 1930s eventually led to a more balanced system. This comprehensive account incorporates voices of the Maori themselves on schooling, including many that have remained largely hidden in earlier studies, and gives them new prominence and a place to tell their story.