Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
William Molyneux's question to John Locke about whether a blind man restored to sight could name the difference between a cube and a sphere without touching them shaped fundamental conflicts in philosophy, theology and science between empirical and idealist answers that are radically alien to current ways of seeing and feeling but were born of colonizing ambitions whose devastating genocidal and ecocidal consequences intensify today. This Element demonstrates how landscape paintings of unfamiliar terrains required historical and geological subject matter to supply tactile associations for empirical recognition of space, whereas idealism conferred unmediated but no less coercive sensory access. Close visual and verbal analysis using photographs of pictorial sites trace vividly different responses to the question, from those of William Hazlitt and John Ruskin in Britain to those of nineteenth-century authors and artists in the United States and Australia, including Ralph Waldo Emerson, Thomas Cole, William Haseltine, Fitz Henry Lane and Eugene von Guérard.