Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Die erste kritische Gesamtausgabe von Shaftesburys Schriften zur bildenden Kunst. Als Pendant zu den Characteristicks geplant, gewahren die in Second Characters versammelten Texte selbst in ihrem durch Shaftesburys Tod bedingten fragmentarischen Zustand wesentliche Einblicke in die Asthetik des Autors und liefern uberdies einen grundlegenden Beitrag zur Kunsttheorie des 18. Jahrhunderts. Bereichert wird dieser Band durch eine Fulle an Materialien, so etwa Briefe und Notizen aus den Shaftesbury Papers in The National Archives, Kew. Shaftesbury's writings on the visual arts have previously either never been published or, although available in print, not presented in the form of a reliable critical edition. This volume remedies that situation. Although his Second Characters, planned as companion-piece for Characteristicks, was unfinished at the time of Shaftesbury's death, the surviving fragmentary collection of texts provides a valuable insight into the author's aesthetics, offering at the same time a fundamental contribution to our knowledge of eighteenth-century art theory. -Shaftesbury's instructions to the Italian painter Paolo de Matteis were put to paper as The Judgment of Hercules, a tract which stands in terms of contents between the traditional 'ut pictura poesis' and Lessing's Laokoon. The English version is accompanied here by not only a new German translation, but also Shaftesbury's original French text, as well as colour plates showing the three versions of de Matteis's painting. A Letter Concerning Design (edited here with a German translation), with its far-reaching political implications, and Plasticks - the impressive torso of what was intended as a systematic discussion of art history and theory - similarly reveal the importance for scholarship today of Shaftesbury's thinking on art.