Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The exhibition is accompanied by a publication with an essay by Stephen Ellcock in which he exemplifies the spiritual and mythological references in Delaine Le Bas's work and in particular in the installation conceived for the Secession with references from Greek mythology and ancient Egyptian death cults. Francesca Gavin conducted a conversation with the artist in which they discuss the context of the exhibition, the process of creation, and the background of the current works.
The book's graphic design plays with numerous motifs from the artist's sketchbooks, which are animated by seers and chimeras, goddesses and mythical creatures, and also feature numerous references to Gustav Klimt's Beethoven Frieze.
A silkscreen on the cover, attached with black tape, replaces the dustjacket and is Le Bas's artistic intervention for the book. It is an image of a female torso that happens to look like the Stone-Age fertility goddess Venus of Willendorf and also comes from a sketchbook. Printed by Pippa Parragh of Siebdruckatelier e.U., Vienna.