Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Fantagraphics Books is proud to announce the debut collection of John Daly, the first book the company has published by a South African cartoonist.
Daly's earlier work has been described as Tintin meets the Freak Brothers in the Cape of Good Dope. Indeed, Daly's cartoons, offbeat, hallucinatory, and often hilarious, seems descended fromand in some cases an amalgamation ofthe substance-induced work of Robert Crumb, Gilbert Shelton, Victor Moscoso, and S. Clay Wilson, filtered through the artist's own unique vision and sense of the absurd.
Daly's approach swings from introverted dreamlike stream-of-consciousness to over-the-top postmodern vaudevillian. Prebaby, the centerpiece of this collection, delves into creation, survival, random occurrences and the micro/macrocosm. Told entirely without dialogue, it's almost musical in its execution. It unfolds like the storyboard to a wonky existential animated cartoon, and it's no surprise that Daly studied animation for two years at Cape Town's City Varsity College. In contrast, Daly's Kobosh and Steve stories come across as a series of routines by a demented Abbott and Costello. Kobosh even visits a down-on-his-luck Bruce Springsteen in one story, while another strip features a pair of micro-fauna questioning their existence as they feed off the rock legend's scalp.
Stories alternate between full-color and black-and-white and range from representational Jim Jarmusch-like scenarios to wild visual excursions, albeit linear ones. We are pleased to introduce a unique new voice to the world of cartooning and predict Daly's mix of deadpan absurdity and surreal imagery will be greeted with enthusiasm by readers and critics alike.